Met de nieuwe Veilig leren lezen kim-versie komen kinderen nog sneller tot lezen!

Goed leren lezen is een basis die je elke leerling graag cadeau doet! Met de nieuwe Veilig leren lezen kim-versie krijgen beginnende lezers een nog betere start voor hun lees- en taalontwikkeling.

Een taal- en leesmethode op maat van élke leerling

Aan de start van het 1ste leerjaar kennen veel kinderen al behoorlijk wat letters. Dat is grotendeels te danken aan de activiteiten in de kleuterklas waarin ze ruimschoots kennismaken met verhalen, woorden en letters. Het ene kind pikt die kennis echter sneller op dan het andere. Daarom besteedt Veilig leren lezen ruime aandacht aan differentiatie. Dankzij een uitgekiende werkwijze en materiaalkeuze krijgen risicolezers en vlotte lezers een eigen aanbod op maat zonder het groepsgevoel te verliezen. Zo krijgt élke leerling uitdaging op zijn eigen niveau en behaalt élke leerling een maximaal leerresultaat.

Succes bij het lezen dankzij de gestructureerde opbouw

De taal- en leesmethode Veilig leren lezen kent een gestructureerde opbouw. De methode bevat 13 kernen, waarbij per kern een nieuw thema aan bod komt en een andere kleur wordt gebruikt. Elke kern bevat werkboekjes, Veilig en vlot-boekjes, leesboekjes... in dezelfde kleur. Die systematische opbouw voelt al snel erg vertrouwd aan en biedt zo houvast voor zowel leerling als leerkracht. Leerlingen ervaren steeds meer succes bij lezen, schrijven, spelling en taal. Dat werkt enorm motiverend!

werkboekjes-maan-veilig-leren-lezen

Resultaatgericht leren met Veilig leren lezen

In Veilig leren lezen staat resultaatgericht leren centraal. Dat doe je door hoge doelen te stellen, gericht aan die doelen te werken en je leerlingen systematisch te volgen in hun vorderingen. Met het evaluatiesysteem in Digiregie kun je toetsgegevens systematisch invoeren en analyseren, waardoor je het leerproces van je leerlingen voortdurend kunt opvolgen.

Vul het onderstaande formulier in voor je presentatie.

Of contacteer jouw Zwijsen Adviseur