Interactie

    Interactie - Vijf didactische sleutels begrijpend lezenVeilig leren lezen sluit naadloos aan op de kleutermethoden Dag Loeloe! en Dag Pompom! ook in het werken rond verhalen. Elke nieuwe kern start met het interactief voorlezen van het ankerverhaal.

    Vragen stellen, interactief bespreken van woorden en uitdrukkingen en hardop denkend voordoen stimuleren denkgesprekken met de kinderen.

    Interactie met de leerkracht

    Het modelend en hardop denkend voordoen, interactief bespreken wordt niet alleen toegepast bij het interactief voorlezen maar ook bij het lezen zowel in Veilig en vlot als in de leesboekjes.

    Veilig-&-vlot-maan,-pagina-27

    Veilig en vlot maan, pagina 27

     

    Interactie met leerlingen

    Kinderen delen hun ervaringen over wat ze gelezen hebben. Dit doen ze bij de teksten uit de leesboekjes die ze in de klas lezen.

    Ze vertellen ook hun ervaringen bij het vrij lezen. Met de software voor leesbevordering kunnen leerlingen bij alle boeken die ze lezen leesbelevingsvragen beantwoorden. Deze antwoorden laat je zien op het digibord en vormen de basis om de leeservaringen van de leerlingen bespreekbaar te maken.

    software
    software2
    veilig_leren_lezen_kern11
    leesboekje maan k11