Veilig leren lezen sluit naadloos aan op de kleutermethoden Dag Loeloe! en Dag Pompom! ook in het werken rond verhalen. Elke nieuwe kern start met het interactief voorlezen van het ankerverhaal.
Vragen stellen, interactief bespreken van woorden en uitdrukkingen en hardop denkend voordoen stimuleren denkgesprekken met de kinderen.
Het modelend en hardop denkend voordoen, interactief bespreken wordt niet alleen toegepast bij het interactief voorlezen maar ook bij het lezen zowel in Veilig en vlot als in de leesboekjes.
Kinderen delen hun ervaringen over wat ze gelezen hebben. Dit doen ze bij de teksten uit de leesboekjes die ze in de klas lezen.
Ze vertellen ook hun ervaringen bij het vrij lezen. Met de software voor leesbevordering kunnen leerlingen bij alle boeken die ze lezen leesbelevingsvragen beantwoorden. Deze antwoorden laat je zien op het digibord en vormen de basis om de leeservaringen van de leerlingen bespreekbaar te maken.
Bij Zwijsen proberen we de kwaliteit van onze leermethoden voortdurend naar een hoger niveau te tillen. En daar horen uiteraard tal van nieuwe ontwikkelingen, gratis materialen en interessante promoties bij. Laat hier je gegevens achter en blijf als eerste op de hoogte van al onze aanbiedingen!