Tips voor spelend leren kern 9 en kern 10.

Weer een woord rijker

17 januari 2023
Juf Nathalie gebruikt regelmatig de woordkaarten van Dag Pompom! en deelt haar ervaring in dit artikel. Lees snel verder hoe zij de woordkaarten...
Lees meer

Met Loco Rompompom spelen in je klas: 5 voordelen!

07 december 2022
Ken jij de Loco spellen? Misschien heb je zelf nog een basisdoos liggen in de klas. Wist je dat er speciale Loco mini spellen zijn met Loeloe en...
Lees meer

Bewegend leren: van bewegen word je slim

16 juni 2022
Bewegend leren is in! Logisch: bewegend leren is leuk, gezond voor je lichaam én heeft een positieve invloed op de hersenactiviteiten. Speciaal voor...
Lees meer

9 tips bij de inrichting van een rekenhoek in de kleuterklas

02 mei 2022
In de rekenhoek kunnen de kinderen experimenteren, meethandelingen uitvoeren en zo al doende komen tot een oplossing van een rekenvraag of -probleem....
Lees meer

Spelletjes van Jules inzetten in de klas?

14 maart 2022
Juf Cécile Piette is leerkracht in de 1ste kleuterklas van GO! de Groeiboom in Oostende. Cécile heeft bijna 20 jaar ervaring en gebruikt Dag Jules!...
Lees meer

Zwijsen bedankt basisscholen in Vlaanderen en Nederland met boekenpakket

16 februari 2022
Dank je wel voor jullie inzet het afgelopen jaar! 2021 was opnieuw een bijzonder jaar wat heel wat inspanningen vergde van directies, leerkrachten en...
Lees meer

De ‘KOALA’ klimt hoger de boom in

02 februari 2022
De KOALA screening is achter de rug. Je hebt de resultaten verwerkt en ze samen met het team geanalyseerd. Hierbij ben je vertrokken vanuit de...
Lees meer

Spelend leren in de hoeken van onze kleuterklas

26 oktober 2021
Jullie zijn ondertussen al een paar weken goed gestart. Je kleuters kennen jou en jij kent je kleuters. Ze weten alles staan, kunnen alles zelf nemen...
Lees meer

Het actief betrekken van Jules de klaspop

12 oktober 2021
Het inzetten van een klaspop zorgt voor veel voordelen. In de 1ste kleuterklas is Jules de hartendief. Juf Freya Poppe staat voor de eerste...
Lees meer