Spelling leer je al doende: niet door spellingregels van buiten te leren, maar door actief aan de slag te gaan met de aangeleerde regels. Leerlingen zoeken zelf de spellingwijze van een moeilijk woord op en denken na over de juiste schrijfwijze. Wat je zelf ontdekt, onthoud je immers beter. Dat vergroot niet alleen de leermotivatie, maar ook het leerresultaat.
De leerlingen passen de leerstof toe op herkenbare situaties, waardoor ze snel inzien hoe groot de rol van spelling in hun dagelijkse leven is. Studio spelling brengt spelling tot leven!
Samen met Studio spelling vormt Studio taal de ideale taal- en spellingmethode voor het 2de t.e.m. het 6de leerjaar. Beide methodes zijn ook afzonderlijk van elkaar te gebruiken.
Studio taal & spelling zijn bovendien sterk gekoppeld aan de taal- en leesmethode Veilig leren lezen kim-versie.
Het is geen voorwaarde om met Studio aan de slag te kunnen gaan, maar de didactiek van lezen en spellen die is opgestart in Veilig leren lezen wordt verdergezet in Studio taal & spelling.
Met Studio spelling leren leerlingen leren hoe ze bepaalde spellingmoeilijkheden zelf kunnen aanpakken. Lees meer over de didactiek van Studio spelling.
DidactiekBij Zwijsen proberen we de kwaliteit van onze leermethoden voortdurend naar een hoger niveau te tillen. En daar horen uiteraard tal van nieuwe ontwikkelingen, gratis materialen en interessante promoties bij. Laat hier je gegevens achter en blijf als eerste op de hoogte van al onze aanbiedingen!