In Studio spelling worden woorden opgedeeld in spellingcategorieën: hoorwoorden, onthoudwoorden en regelwoorden.
Daarnaast komt ook werkwoordspelling aan bod. Door de woorden in de categorieën te plaatsen en de juiste strategie toe te passen, leren jouw leerlingen hoe ze bepaalde spellingmoeilijkheden zelf kunnen aanpakken.
Elke uitlegkaart bevat ook een overzicht met de woorden van de week en de extra woorden. De woorden van de week komen terug in de oefeningen in het leerwerkboek, de extra woorden zijn andere voorbeelden van hetzelfde spelprobleem. Zo zien de leerlingen voldoende voorbeelden waarin de theorie wordt toegepast.
Spellingvaardigheden ontwikkel je niet geïsoleerd, maar in samenhang met andere taalvaardigheden. In Studio spelling wordt consequent stilgestaan bij de betekenis van woorden. In de rubriek ‘Aandacht voor woorden’ krijg je een overzicht van de nieuwe of moeilijke woordenschat per spellingles.
Via de oefeningen in het leerwerkboek wordt regelmatig de koppeling gemaakt met andere taaldomeinen, zoals taalbeschouwing en schrijven.
Studio spelling zet sterk in op het leren leren en de sociaal-emotionele ontwikkeling. Leerlingen moeten zowel samenwerkend als individueel kunnen leren.
In de handleiding vind je per les een overzicht van alle vakoverschrijdende doelen die aan bod komen. Doorheen de lessen werk je aan probleemoplossende vaardigheden, kritisch denken en reflecteren, samenwerken en het opbouwen van zelfvertrouwen.
Wil je meer weten over de visie van Studio spelling? Klik dan verder en ontdek onze spellingmethode voor leerjaar 2 tot 6!
VisieOm alle leerlingen optimale leerkansen te bieden, voorziet Studio spelling heel wat mogelijkheden tot differentiatie.
DifferentiatieBij Zwijsen proberen we de kwaliteit van onze leermethoden voortdurend naar een hoger niveau te tillen. En daar horen uiteraard tal van nieuwe ontwikkelingen, gratis materialen en interessante promoties bij. Laat hier je gegevens achter en blijf als eerste op de hoogte van al onze aanbiedingen!