Differentiatie

In zoWISo staat elk kind centraal

In zoWISo staat élk kind met zijn specifieke leerbehoeften centraal.

Er wordt specifiek aandacht geschonken aan:

  • zwakkere rekenaars,
  • snelle en betere rekenaars
  • en taalzwakke rekenaars.

De differentiatieset biedt in het eerste leerjaar oefeningen op twee niveaus aan.

Oefeningen op het oefen-niveau zowiso-picto-oefenen-leerjaar1 en op niveau verdieping zowiso-picto-verdiepen-leerjaar1.

Vanaf leerjaar 2 vind je opdrachten op vier niveaus terug in de differentiatieset:

Oefenen zowiso-picto-oefenen, loper zowiso-picto-verdiepen, ladder zowiso-picto-verdiepen en verdiepen zowiso-picto-verdiepen. De gemiddelde en zwakkere rekenaars kunnen verder aan de slag met oefeningen op het basisniveau: niveau oefenen en loper. Zo krijgen deze leerlingen de kans om zich de basisleerstof meer eigen te maken. Betere rekenaars zullen niet genoeg hebben aan de oefeningen uit het basispakket van zoWISo. Door deze leerlingen aanvullende, uitdagende opdrachten zowiso-picto-ladderzowiso-picto-verdiepen te geven kunnen we ze op hun niveau succeservaringen bieden, zonder ze nieuwe leerstof aan te reiken.

Naast de differentiatieset die oefeningen aanbiedt op vier verschillende niveaus (vanaf leerjaar 2) zijn er nog tal van andere manieren om te differentiëren binnen zoWISo

zoWISo leertraject leerjaar 6

Keer terug naar 'Leerlijnen'

Differentiatie is aanwezig in alle leerlijnen van zoWISo. Neem snel een kijkje! 

Leerlijnen

Ga verder naar 'Zo werkt het'

De visie van zoWISo komt duidelijk naar voor in de opbouw van de methode. Maximale ondersteuning voor leerling en leerkracht vormt daarbij het uitgangspunt. Meer weten?

Zo werkt het