In Dag Pompom! start elk anker met een probleemstelling die dicht bij de leefwereld van de kinderen ligt. De kinderen maken kennis met het onderwerp en de probleemstelling van het anker. Dit gebeurt door het vertellen van de belevenis van Pompom. Het doel hiervan is de kinderen enthousiast te maken voor het anker en te zorgen voor een gezamenlijke, betekenisvolle context. De probleemstelling loopt als een rode draad door het anker en is gekoppeld aan een thema.
In het anker Muziek, ligt Pompom te slapen in de kring. Hij heeft niet veel geslapen bij oma.
Je vertelt hoe dat komt door ‘Tikboeven’, de belevenis van Pompom te vertellen. Pompom vindt het leuk om naar geluiden te luisteren.
De vraag: ‘Hoe kan Pompom oma verrassen met heel veel geluiden?’ wordt als probleemstelling op de ankerflap genoteerd.
Ook het ankerverhaal in het prentenboek is sterk gekoppeld aan de probleemstelling. Zo wordt het voor de kinderen snel duidelijk waarom ze met een bepaalde tekst aan de slag gaan. Concrete luisterdoelen staan bijgevolg voorop.
Bij Zwijsen proberen we de kwaliteit van onze leermethoden voortdurend naar een hoger niveau te tillen. En daar horen uiteraard tal van nieuwe ontwikkelingen, gratis materialen en interessante promoties bij. Laat hier je gegevens achter en blijf als eerste op de hoogte van al onze aanbiedingen!