In zoWISo wordt er regelmatig verwezen naar een aparte aanpak voor zwakkere rekenaars. Als de leerlingen zelfstandig de oefeningen in het werkboek maken, heeft de leerkracht tijd om leerlingen te helpen die het moeilijk hebben met bepaalde oefeningen.
De leerstof wordt vaak ingeoefend in de vorm van rekenspellen. Door deze speelse manier zijn de zwakkere leerlingen meer gemotiveerd om de leerstof te automatiseren.
Na deze observatie kan je bepaalde problemen gericht aanpakken of tijdig bijsturen. Leerlingen krijgen tijdens elke fase van het leerproces de mogelijkheid om terug te grijpen naar concreet materiaal of een stap terug te zetten naar een vorige fase. Door een stap terug te zetten naar het concretere niveau kan de leerling meer inzicht opbouwen.
Elk kind met zijn specifieke leerbehoeften staat centraal in zoWISo. Ontdek hoe zoWISo tegemoet aan de grote niveauverschillen in je klas.
DifferentiatiezoWISo een andere aanpak voor betere rekenaars. Zo krijgen zij bijvoorbeeld verdiepingsoefeningen die ze zelfstandig kunnen oplossen.
Aanpak voor betere rekenaarsBij Zwijsen proberen we de kwaliteit van onze leermethoden voortdurend naar een hoger niveau te tillen. En daar horen uiteraard tal van nieuwe ontwikkelingen, gratis materialen en interessante promoties bij. Laat hier je gegevens achter en blijf als eerste op de hoogte van al onze aanbiedingen!